Mat må ikke være kjedelig selv om man bruker kostholdsplan

Dere vil i denne posten få hilse på paret, Hege og Marius, som meldte seg på challengen med to vidt forskjellige mål. Hege deler også oppskrift på sunn pizza!

Hege og Marius bestemte seg for å delta på challengen sammen da begge trengte å få strukturert kostholdet på hver sin måte og ved å delta samtidig ble det enklere å planlegge mat og å støtte hverandre. paret som nå er i slutten av sin tredje uke har nemlig veldig forskjellige mål da den ene skal opp i vekt og den andre skal ned.

Instagram profil

@pirathege

Mål med deltakelse

Gå ned i vekt og få sunnere kostholdsvaner

Trening

For det meste styrketrening eller ridning.

Kostholdsvaner

For det meste sunt, men veldig glad i søtsaker og tyr gjerne til dette når jeg er sliten og lei (som mange andre jenter).

Hege 28

Har du oppnådd det du ønsket med deltakelse de siste to ukene?

Det har gått bra å følge kostholdsplanen disse 14 dagene. Jeg trives med å vite hva jeg skal spise til hvert måltid, samtidig som jeg har frihet til å endre litt på råvarene for å få variasjon. Jeg er veldig fornøyd med resultatene for den første perioden og det at man ser resultater gir meg motivasjon til å fortsette.

Hva har gått spesielt bra? 

Det som har gått supert er planleggingen av måltidene, samarbeidet med Marius om challengen og gjensidig støtte.

Har noe vært vanskelig?

Det som har vært vanskelig er å ikke kunne trøstespise sjokolade når jeg synes synd på meg selv.. Jeg er altfor flink til å bruke sjokolade og sukker som trøst når jeg er lei meg, føler meg sliten eller synes verden er teit. Dette er er en av årsakene til at jeg ble med på challengen, denne vanen må brytes.

Hvor mange ganger har du trent de to siste ukene? 

Jeg har kun fått trent 6 ganger de to siste ukene. Jeg har slitt med en øvre luftveisinfeksjon og var syk i fem dager.

Hva er ditt mål de neste 14 dagene? 

Målet mitt for de neste 14 dagene er å holde motivasjonen oppe, og eksperimentere videre med middagene mine.

Oppskrifter

Det står at man skal kunne flytte rundt på matvarene hvis man ønsker det og ved å være litt kreativ blir ikke maten så ensformig.
Jeg flyttet ett egg og fire skiver med lettost fra andre måltider i kostholdsplanen for å bruke disse i denne retten.

Pizza med blomkålbunn

Bunn
– 100 gram blomkål (av totalt 200 g grønnsaker i et av måltidene fra kostholdsplanen)
– Ett egg
– Salt og pepper
Kjøres i en blender til det er glatt.

Forstek bunnen i ovnen på 210 grader (over og undervarme) i ca. 20-25 minutter avhengig av hvor sterk ovnen din er. Her er kan det være en fordel å ha en pizzasten.

 

Fyll
– Del opp 150 gram kyllingfilet i biter og stek bitene raskt i en varm stekepanne. Krydre med feks. salt, pepper og oregano.
– Del opp 50 gram tomat og 50 gram løk

Når bunnen er ferdig forhåndsstekt smøres 15 gram pizzasaus på bunnen.
Fordel grønnsakene og kyllingen oppå bunnen og topp med revet lettost.

Stek pizzaen i ytterligere 15 minutter i ovnen.

Heges matinspirasjon

Marius 28

Instagram profil

Har ikke

Mål med deltakelse

Strukturere kostholdet og å opp i vekt!

Trening

Hovedsakelig styrketrening, men tar gjerne en skitur eller en runde squash.

Kostholdsvaner

Ustrukturert og for lite mat

Har du oppnådd det du ønsket med deltakelsen denne uken?

Ja det vil jeg si, jeg har gått opp 2 kg og har gått opp cm over hele kroppen så kan ikke klage! Anbefaler på det sterkeste andre å forsøke å endre kostholdet i forhold til mål med trening. Har generelt mer energi i hverdagen og føler meg som supermann på treningsøktene!

Hvor mange ganger har du trent de to siste ukene?  

8

Hvilken type trening?

For det meste styrketrening, derav 4 økter med min PT Thomas som jeg bruker for å lære meg god teknikk for å bygge styrke.

 Hva er ditt mål de neste 14 dagene? 

  • Gå opp minimum en kg til
  • Trene 3 ggr per uke
  • Sette ny personlig rekord i markløft og knebøy

Tips til andre 

Gjør det til en vane å gå på gymmen, bli kjent med folk der så blir det lettere å komme seg på trening. Jeg gleder meg til hver eneste økt siden jeg føler meg som et del av miljøet på gymmet mitt.

Oppskrifter

Har dessverre ingen oppskrifter å dele, da jeg for øyeblikket følger den originale planen ganske nøye. Når jeg blir mer kjent og starter å endre litt på småting for variasjonens skyld kommer jeg kanskje med noe 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Vi opplever tekniske problemer med ordrebekreftelsen som bli sendt på mail etter kjøpet. Inntil videre er det kun betalingsbekreftelsen fra PayPal som kommer pr mail. Vi beklager dette! Fjern