Monica greier flere og flere push-ups for hver økt med Extreme Athletic!

«Jeg merker stor framgang på biceps og triceps også» – sier Monica, som var den første jenta som ble plukket ut til å være med i testpanelet til Extreme Athletic – Treningsprogram for overkropp.

Monica hadde trent i to drøye uker da hun sendte oss den første rapporten om hvordan det hadde gått med treningen så langt. Nå skal dere få lese litt om hennes tanker rundt det å trene med treningsstrikker.

 

Extreme Athletic – Treningsprogram for overkropp er skapt for personer som ønsker å bli sterkere og mer utholdende i musklene i overkroppen. Man vil etter ca. 4-6 uker også kunne merke at musklene blir strammere.

Programmet er delt opp i tre dager med varierte øvelser på de forskjellige dagene, man skal trene seg gjennom de tre dagene i løpet av en uke.

Om man ønsker kan man godt trene 4 dager i uken, da starter man bare på dag en i programmet etter at man er ferdig med dag tre.

Øvelsene er basert på at man skal bruke Power Bands (treningsstrikker) med forskjellig belastning og at man selv skal øke belastningen når man føler seg klar for det.

 

Monica 31

Monica er bosatt på vestlandet, hun er
glad i å trene og tar en utfordring på
strak arm. Monica har 2 barn og jobber
fulltid som pedagogisk leder. 

 

«Trening med strikker gjør at jeg får trent oftere og det er lettere å ta treningen på sparket når jeg har tid»

Monica trener som regel hjemme på loftet etter at barna har lagt seg, da får hun ro og fred til å fokusere på seg selv og treningen. Hun har ved flere anledninger sagt at hun elsker å trene med strikker fordi det gir henne frihet til å trene når det passer best i forhold til hennes dagsplan.  Det å trene med strikk hjemme gir henne mulighet til å trene selv om treningssenteret er stengt eller hun ikke har barnevakt.

 

 

Monica foretrekker å trene barbeint
med strikk, hun lurer på om det er
anbefalt at man trener med treningssko?

Vi i Fitnessmafia ser ikke noe problem
med at man trener barbeint om man
ønsker det, ofte kan det å være barbeint
gjøre at man får bedre kontakt med
underlaget og dermed bedre balanse.

 

 

Logger for å se framgang

Monica fører logg hver dag for å følge med på fremgangen sin. Man behøver ikke å gjøre det så avansert at man logger hver eneste økt når man bruker treningsprogram fra Fitnessmafia. Monica gjør dette for å kunne gi oss presise tilbakemeldinger på programmet hun tester ut for oss. Det at hun er så nøye gir oss en pekepinne på hvor mye man faktisk kan øke i belastning etter en viss tid på programmet. Vi håper at Monica fortsetter med like utfyllende rapporter resten av tiden sin i testpanelet hos oss!

 

Økt styrke allerede på andre treningsøkt

Hun økte i belastning på strikk i enkelte øvelser fra første til andre økt på flere av dags programmene. Dette er veldig vanlig fordi vi mennesker har en tendens til å undervurdere oss selv styrkemessig første gangen vi skal prøve en ny øvelse. Vi må nesten understreke her at det er en bra ting å begynne litt rolig med litt for lett strikk den første gangen man prøver en ny øvelse fordi man har lettere for å gjøre en øvelse feil om belastningen er for stor.

 

Det er viktig å lytte til kroppen

En annen ting vi la merke i loggen til Monica var at hun hadde justert ned trenings belastningen på økter der dagsformen ikke var helt på topp. Det er kjempe bra (!) og noe vi anbefaler på det sterkeste, noe som også står i informasjonen som følger med programmet. Vi har alle våre «ups & downs»  og dagsformen og styrken varierer fra dag til dag, dette avhenger blant annet av matinntak, hvor mye vi har trent tidligere samme uke,  søvnkvalitet, hvile og annen type ytre påvirkning. Derfor er det viktig å lytte til kroppen slik at man ikke overbelaster nervesystemet, da er det lett å gå på en smell.

 

Vi gleder oss til å fortsette å følge Monica videre og håper også at dere fortsetter å følge med på progresjonen hennes.

Hvis du ønsker å vite hvordan det går med Monica og treningen kan du gi oss en like på Facebook. Vi poster nye blogginnlegg om Monica og alle de andre fra testpanelet på på vår Facebook side som du finner HER!

 

introduksjonstilbud på treningsprogram til kun 899,-

(Programmet kommer med utstyrspakke. tilbudet varer til og med 14 juli)

  Du finner programmene ved å trykke HER

 

XOXO

Fitnessmafia Crew  

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *