HVORFOR ER DET VIKTIG Å TRENE RUMPA? – 6 punkter om hvorfor det er viktig med trening av rumpa.

Rumpetrening er i vinden om dagen og mange vil lære seg å trene rumpa. Jenter vil ha større og mer velformet rumpe og i sosiale medier florerer det av rumpebilder. Det er fint og flott å ha en stor og velformet rumpe, og det ser bra ut om proporsjonene er riktige. Men vet du egentlig hvorfor man burde trene rumpa bortsett fra at den estetisk ser finere ut?  

De største musklene sitter midt på rumpa, og det er ikke uten grunn. Det er nemlig baken som bærer en stor del av byrden når du beveger deg i hverdagen. Vel å merke hvis den har fått tilstrekkelig trening. Dessverre har mange av oss en bakdel som ikke fungerer som den skal, og som er blitt slapp fordi musklene sjelden brukes i en inaktiv hverdag.

En annen uheldig konsekvens av den manglende innsatsen, er at når baken ikke brukes, må musklene i hoften, ryggmusklene og baksiden av lårene bære en stor del av belastningen. Det kan føre til ryggsmerter og vonde knær og føtter.

Hvorfor skal man trene rumpa?

• Du oppnår en bedre holdning

Fordi setemusklene holder bekkenet, og dermed kroppen (holdningen), i riktig
stilling når du beveger deg, når du sitter og står stille.

        • Du skåner ryggen

Mange løft innebærer at man bare kan løfte riktig ved å bruke beina og
baken. Hvis ikke disse musklene er i form, belastes ryggmusklene
uhensiktsmessig mye, og det kan gi smerter.

  • Du får bedre forbrenning
Bruk av store muskelgrupper gir høyere energiforbruk noe som igjen kan gi
høyere forbrenning.

Du beskytter ryggsøylen

Støt gjennom kroppen når du går, løper og hopper, forplanter seg gjennom
leddene. Hvis bein- og setemusklene er sterke nok, tar de av for belastningen
og beskytter ryggen.

• Du får mer overskudd!

Mange av hverdagens bevegelser involverer bein- og setemusklene. Jo mer
utholdende de er, desto mindre trøtte blir de. Og det samme gjelder for deg.

        • Den vil høyst sannsynlig få finere fasong

Selv om dette punktet ikke er det viktigste når det kommer til rumpetrening er det ikke
til å legge under en stol mange finner motivasjon til å trene rumpa siden man kan
endre fasongen på den til det bedre. Motivasjonsfaktorer når det kommer til trening
er viktig enten det kommer til trening av rumpa eller trening generelt.

 

Til de av dere som ønsker å lære å trene rumpa skikkelig har vi akkurat lansert vårt nye treningsprogram for rumpe som heter Booty Shaper, dere kan lese mer om Booty Shaper – Treningsprogram for rumpe ved å trykke HER 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *